РІШЕННЯ ДЛЯ КОМПЛЕКСНОЇ АВТОМАТИЗАЦІЇ ОБЛІКУ УСТАНОВ БЮДЖЕТНОЇ СФЕРИ ТА ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
UA-Бюджет забезпечує автоматизацію бухгалтерського та фінансового обліку, розрахунку заробітної плати та ведення кадрового обліку бюджетних установ, включаючи підготовку обов’язкової (регламентованої) звітності в установах, які фінансуються з державного, обласного та місцевого бюджетів, і ведуть облік за планом рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі.
Програма призначена для одержувачів, розпорядників, головних розпорядників бюджетних коштів, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, силових відомств, установ культури, науки і освіти, фінансових органів, органів казначейства в частині виконання кошторису на своє утримання.
Програму розроблено відповідно до вимог і положень діючих нормативних документів Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України (ДКСУ) з ведення бюджетного обліку, виконання бюджету. У програмі реалізовано стандартну методологію обліку для бюджетних установ відповідно до чинного законодавства України, з урахуванням національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі.
До складу конфігурації UA – Бюджет . Комплексний облік для бюджетних установ редакції 1.1 включено новий план рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, що вступив в дію з 1 січня 2017 року згідно Міністерства фінансів України «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі» № 1203 від 31.12.2013 р.
ПРОГРАМА ПРИЗНАЧЕНА ДЛЯ :
- одержувачів бюджетних коштів;
- розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів;
- органів державної влади;
- органів місцевого самоврядування;
- фінансових органів;
- органів казначейства в частині виконання кошторису на своє утримання для установ та організацій, що здійснюють ведення обліку за планом рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі.
ФУНКЦІОНАЛЬНІ МОЖЛИВОСТІ РЕДАКЦІЇЇ 1.1
ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК
- Облік затверджених кошторисних показників за загальним й спеціальним фондами;
- Для коректного формування квартальної звітності за коштами спеціального фонду передбачено ведення кошторисних показників витрат небюджетних коштів за кодами доходу, за рахунок отримання яких ці витрати будуть зроблені;
- Зв’язка «Кошторис – Договір – Зобов’язання – Фінансове зобов’язання – Платіжне доручення». Немає необхідності дублювати роботу в обліковій та казначейській системах;
- Реєстрація складу реєстрів документів, які передаються в ДКСУ. Контроль переданих за реєстрами документів;
- Формування форм для друку та електронних файлів у форматі ПЗ «Мережа» ДКСУ;
- Довільна кількість джерел фінансування.
ОБЛІК ДОГОВОРІВ
- система веде облік договорів з постачальниками та покупцями з урахуванням їх специфікацій.
- Для договорів з постачальниками окремо враховується відповідність договору кошторисним показникам.
- Можливість додавати до електронних документів скан-копії оригіналів.
- Пакетне вивантаження документів «Договір», «Додаткова угода», «Надходження ТМЦ», «Надходження НА» та «Отримання послуг», а також специфікацій до них для оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів E-Data.
ОБЛІК ГРОШОВИХ КОШТІВ, ЗОБОВ’ЯЗАНЬ
- реєстрація взяття зобов’язань;
- реєстрація взяття фінансових зобов’язань;
- Формування платіжних документів – підготовка платіжних документів у Держказначейство, для виконання платежів поста¬чальникам, перерахування сум заробітної плати, сум підзвіт і т. д.;
- Ведення розрахунків з постачальниками, покупцями й підзвітними особами;
- Валютний облік;
- Розрахунки з підзвітними особами;
- Облік фінансування, та отриманих асигнувань;
- Бухгалтерській облік операцій.
ОБЛІК МАТЕРІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ
- облік необоротних активів та запасів реалізовано відповідно до вимог Національного поло¬ження (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби» та 123 «Запаси», затверджені наказом Міністерства фінансів України № 1202 від 12.102010 р.;
- облік у розрізі джерел фінансування і КЕКВ;
- облік по партіях;
- налаштування методу обліку собівартості для кожного з рахунків обліку;
- розрахунок собівартості матеріальних цінностей у момент відображення господарської операції;
- проведення інвентаризації;
- гнучке налаштування складу рахунків обліку матеріальних цінностей.
ОБЛІК ПОСЛУГ
- Реалізація послуг стороннім організаціям (дозволяє проводити групові реалізації);
- Автоматична виписка документів;
- Надходження послуг від постачальників;
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ
- Виписка актів звірки взаєморозрахунків та проведення інвентаризації заборгованості;
- дозволяє вести взаєморозрахунки у таких розрізах:
ЗАРОБІТНА ПЛАТА ТА КАДРИ
- розрахунок заробітної плати у розрізі джерел фінансування та КЕКВ;
- розрахунок грошового забезпечення військовослужбовців і прирівняних до них осіб;
- розрахунок грошового утримання службовців на державній службі;
- розрахунок заробітної плати працівників відповідно до їх педагогічного навантаження;
- розрахунок регламентованих законодавством податків із співробітників і внесків на фонд оплати праці;
- відображення нарахованої зарплати і податків у витратах установи;
- для розрахунку сум нарахувань та утримань передбачена можливість використовувати довільні формули, у яких крім широкого переліку напередвизначених показників і показників, створених користувачами, є можливість застосовувати арифметичні дії, математичні функції та умовні вирази;
- облік кадрів та аналіз кадрового складу;
- автоматизація кадрового діловодства;
- формування регламентованої звітності для подачі у фонди, ДПІ, органи статистики.
ЗВІТНІСТЬ
- Можливість побудови звітів за узагальненими кодами економічної класифікації видатків (КЕКВ);
- Облік ПДВ, реєстрація вхідних і вихідних податкових накладних;
- Формування стандартних бухгалтерських звітів, які дозволяють аналізувати дані за залишками, оборотами рахунків та за проводками у різних розрізах (наприклад, Оборотно-сальдова відомість, Шахова відомість, Обороти рахунку, Картка рахунку, Аналіз субконто, тощо);
- Картки аналітичного обліку;
- Меморіальні ордери;
- Спеціалізовані звіти;
- Фінансова та казначейська звітність.
СЕРВІСНІ МОЖЛИВОСТІ
- Повнотекстовий пошук даних – пошук довільного тексту за всіма об’єктами конфігурації (документами, довідниками тощо);
- Встановлення дати заборони редагування документів в розрізі підсистем обліку, користувачів;
- Створення розподілених інформаційних баз для обміну даними з віддаленими підрозділами;
- Налаштування автоматичного резервного копіювання;
СТИПЕНДІЯ
- Дозволяє виконувати нарахування сум стипендії та інших довільних нарахувань та утримань студентам;
- Розрахунок регламентованих законодавством податків з нарахованих сум (податок на доходи фізичних осіб, військовий збір);
- Відображення сум нарахувань та податків у звітності;
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ЕФЕКТ
Програмні рішення UA – Бюджет обрані, апробовані та успішно застосовуються органами виконавчої влади, їх територіальними підрозділами, регіональними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування і підвідомчими установами. Рішення призначені для автоматизації ведення обліку у всіх установах бюджетного сектора: державні управління та інспекції, фонди, місцеві ради всіх рівнів; силові відомства МВС, СБУ, виконання покарань, Міноборони, МНС; наукові інститути, середні школи, профтехучилища, коледжі, ліцеї, університети, академії, лікарні, поліклініки тощо.
Використання типових тиражованих рішень в мережі підвідомчих установ дозволяє істотно заощадити бюджетні кошти і організувати виконання бюджету, ведення бюджетного обліку і складання звітності на єдиних методологічних принципах в усіх підвідомчих установах.
Прикладні рішення на платформі UA – Бюджет для бюджетних установ різних рівнів дозволяють забезпечити досягнення позитивного результату за цілим рядом напрямків:
- своєчасне врахування змін в нормативних актах, які регулюють діяльність органів державного управління;
- підвищення оперативності і якості планування, виконання бюджету, використання державного майна, закупівель, бюджетного обліку та звітності;
- посилення фінансового контролю, підвищення його якості, скорочення витрат бюджетних коштів через їх нецільове витрачання;
- підвищення управління бюджетним процесом, загалом за рахунок наявності у будь-який момент часу оперативної і достовірної інформації про фінансово-економічний стан території;
- підвищення якості ухвалення обґрунтованих управлінських рішень;
- зниження загальних витрат, що виникають у зв’язку з недоступністю інформаційних ресурсів;
- підвищення якості надання державних послуг населенню;
- підвищення ефективності і результативності використання бюджетних коштів;
- підвищення якості супроводу програмних рішень за рахунок використання можливостей мережі партнерів.